Jetskiën

8 september 2010 - Jandia, Spanje

Ja vandaag 8 September ben ik gaan jetskiën samen met Thera ons avontuur begon als volgt….

Maandag middag had ik de man van de jetski opgebeld en zij dat wij wel graag wouden gaan jetskiën, wat geen probleem was volgens die man. Woensdag om 4 uur zou hij ons ophalen.

Nu werden we vandaag om half 4 gebeld waar we bleven….. want hij stond al bij het hotel, nou ik uitleggen in het Duits dat we om 4 uur hadden afgesproken alles bleek dus een misverstand te zijn want hij bedoelde 4 uur in de haven maargoed, wij zijn hals over de kop ons appartement uit gerend gelukkig hadden we alles al bij mekaar gezocht en gerend naar het hotel * zucht* we moesten binnen 3 minuten bij het hotel zijn normaal gesproken loop je z’n kleine 10 minuutjes naar het hotel maargoed.  Eenmaal bij de haven aangekomen te zijn moesten we nog een hele poos wachten voordat we alle uitleg kregen hoe je z’n ding moest besturen…..

Natuurlijk moesten we eerst nog ff betalen.

Na veel gepraat en gelach mochten we dan toch eindelijk op een jetski zitten. Voordat we weg gingen werden we eerst met 2 emmers water nat gemaakt, want de reden precies was was ons niet bepaalt duidelijk maargoed.  Ik zou de jetski besturen want Thera durfde in eerste instantie niet.

Nadat we de haven uit waren mochten we pas gas geven, het schijnt dus dat een jetski uit zich zelf al vooruit gaat als je hem aan zet.

Dus ik eerst heel voorzichtig maar eens wat gas geven, nou na nog geen 3 minuten kwam die vent er al aan dat we harder moesten terwijl we al 40 km per uur gingen!!! Voor een jetski is dat veel harder dan een auto schijnt het.

Maargoed ik meer gas geven uit eindelijk gingen we toch al snel tegen te 50/55 km per uur aan.

Het duurde even voordat ik alles door had maar daarna ging het best lekker. Na z’n 45 minuten was het tijd om te draaien om weer terug te gaan naar de haven. Op dat moment heb ik met Thera van plaats gewisseld die achter me zat. Mijn armen waren inmiddels behoorlijk verkramt en moe geworden van al dat getrek. Je moet jezelf nogal behoorlijk goed vast houden.

De terug was gingen we met de stroom mee en leek alles ook sneller te gaan dan de heen weg.

In Morro Jable zijn we nog een minuutje of 10 gestopt zodat hij foto’s van ons kon nemen en dat we nog even konden zwemmen.  Daarna gingen was het tijd om weer terug naar de haven te keren.

Al met al hebben z’n 1,5 uur op een jetski gezeten voor €45 euro per persoon kwijt , plus we krijgen de foto’s die zijn gemaakt er gratis bij omdat ik in Iberostar werk. Een koopje dus al je bedenkt dat je normaal gesproken met 2 personen €130 betaalt + €15 aan de foto’s.

Het werd een top middag het was super leuk maar ook erg zwaar om te doen.

Liefs Inger