update

24 augustus 2010 - Hurdegaryp, Nederland

Halloeee

Hier weer een kleine update van wat er hier het afgelopen week heeft afgespeeld, na mijn laatste blog z’n ruime 1,5 week terug.                            Aller eerst was ik vergeten te vertelen over onze blaadje van de Ikea. We kregen een aantal keren wat blaadjes van de Ikea in onze briefen bus. We vonden dit al zo vreemd aangezien hier op Fuerteventura helemaal geen Ikea is. Het antwoord kwam bij onze trip op Lanzerote. In Lanzerote hebben ze namelijk een Ikea…. Wonderbaarlijk voor z’n klein eilandje maargoed, daar is dus een. Je kan vanaf Fuerteventura je meubelen bestellen in die Ikea op Lanzerote en die worden dan netjes afgeleverd aan huis. Het schijnt wel dat je ze eerst een keertje of 6 moet terug sturen inverband met beschadig van transport kosten. Een 2e optie is om naar Lanzerote te gaan met de boot en het zelf op te halen bij de Ikea doe je dat dan krijg je de kosten van de boot weer terug best een goede zaak moet ik zeggen.

Verder hadden 2 van mijn collega’s een grap uitgehaald op het werk. Ze hadden hun namen veranderd, op het dienst rooster. Stephanie noemde zichzelf Heidi en Robbert werd Fritsel. Iedereen die op ons dienst rooster keek dacht dat we er 2 nieuwe stagieres bij zonden krijgen genaamd Heidi en Fritsel. Dit was natuurlijk helemaal niet zo, maar onze 2e chef was hier zo van in de war, dat hij niet snapte dat het grapje was die we hem hadden uitgehaald. De halve week heeft hij gevraagd wanneer die nieuwe stagieres maar zouden komen…. Hhihiii  hier hebben we ontzettend veel  lol omgehad aangezien bijna niemand snapte dat het een grapje was. De reacties van het overige personeel was dan ook erg grappig. Uit eindelijk hebben ze moeten beloven om dit grapje niet nog een keer te doen. Omdat onze chef hier erg van in de war raakt. Hij kan namelijk maar een ding tegelijk. En als er iets plotseling veranderd word hij helemaal gek.

Verder zijn mijn kamer genoot en ik al druk bezig om alles af te ronden voordat we weg gaan. Want het is inmiddels nog 2,5 week werken en dan nog een week vrij en dan vlieg ik al!                                                   mijn stage boek is  inmiddels ingevuld, en mijn certificaat van Spaans heb ik ook binnen gekregen vandaag. Want gisteren hebben we onze laatste les Spaans al gehad, omdat onze lerares 3 weken met vakantie gaat. Voor ons maakte dat weinig uit anders hadden we volgende week onze laatste les Spaans.

Snel een tas kunnen inpakken??                                                         Ja vanmorgen moest eer een gast van kamer omwissen en die had zo lopen zuren bij onze 2e chef dat die had toegezegd dat ik wel met alles zo helpen om haar naar haar nieuwe kamer te brengen… normaal verstaan we hieronder alleen even met een trolly de tassen van de ene kamer naar de andere kamer brengen. Maar deze dame moest alles nog even inpakken wel te verstaan voor 3 personen!! Aangezien mijn chef had toegezegd dat ik wel even zou helpen moest ik dus maar even die tassen gaan inpakken samen met haar…. De gasten kunnen op togenblik ook niks meer zelf!!!  Gelukkig waren te tassen snel ingepakt, want ze gooide alles letter lijk in de koffer…. Ja echt er werd niks opgevouwen alles werd er maar gewoon erin gegooid… nouja alles was wel gepakt binnen 10 min! Maar blij was ik er natuurlijk niet mee!

Verder het leuke nieuws van deze week is dat onze kamer genoten morgen weer terug gaan naar hun hotel. Nou ja…. Eentje dan die andere zit wel in haar eigen hotel want haar familie is er, en zij vertrek aankomende maandag weer naar huis. Dus dat betekend vanaf morgen rust!:D ja serieus onze 2 kamer genoten gaan elke dag uit! Echt elke dag, soms komen ze midden in de nacht nog eens thuis zo rond de klok van 5 uur ’s morgens of hele maal niet, want op dit moment het geval is. Maar komen ze om 11 uur ’s morgens nog eens aanzetten. Verder hebben we normaal gesproken niet z’n heer erge last van hun, op `1e na dan die vind het nogal heel erg gewoon om elke week een nieuwe vriend te hebben en die mee te nemen naar het appartement, hier zijn wij niet zo van gediend aangezien het 9 van de 10 keer onbekende jongens zijn! Meerdere malen hebben we dit aangekaart bij haar. Maar ze trekt zich er niet zo veel van aan helaas.Vanaf morgen geen nachtelijke activiteiten meer voor ons gelukkig.

Dit was mijn verhaaltje van deze week.

Groetjes,