Werk

18 mei 2010 - Hurdegaryp, Nederland

Ola

De eerste week is alweer omgevlogen.

Er is inmiddels veel gebeurd zins ik ben aangekomen vorige week donderdag.

Ik ben inmiddels begonnen achter de receptie.

En daar al redelijk veel geleerd.

o.a.

ü  In en uit checken van gasten

ü  Reserveren aan nemen van nieuwe gasten die komen

ü  Kamer sleutel maken

ü  Internet kaart maken

ü  Safe

En nog veel meer! Ik doe natuurlijk niet alles alleen maar het groten deels probeer ik het eerst zelf en heb ik hulp nodig dan vraag ik iemand van mijn collega’s.

Daarnaast ben ik Dinsdag ook begonnen met de language school. Hier krijgen we les in Spaans.

Het is erg leuk om te doen. We hebben 2x in de week Spaanse les op dinsdag en vrijdag van

09:00 – 10:00.

We krijgen wel veel huiswerk mee, maar het voordeel is dat we het gelijk moeten toepassen op ons werk dus dat is wel zo handig!

Daarnaast is er niet zo veel meer gebeurd behalve dat het hier ontzettend koud is!

Het is hier erg koud en het waait hier erg hard. De zon laat zich soms maar even zien.

Een dikke tegen valler dus!

Nu maar hopen dat de zon nu maar snel gaat schijnen.

De komende 4 dagen ben ik vrij (zaterdag, zondag, maandag en dinsdag)

Dus kan ik even lekker uitrusten van al dat staan word je toch wel heel moe.

Nu maar eens bedenken wat ik allemaal kan doen nu het niet zo mooi weer is….

De planning voor volgende week is al klaar wat ik moet doen dus dat is wel erg goed geregeld.

(maandag en dinsdag vrij) en woensdag in de Spa achter de receptie.

Degene die daar nu staat gaat een paar dagen met vakantie en k zal dan haar plaats in nemen.

Ik ben benieuwd hoe dat mij zal gaan bevallen in de Spa.

Het is maar voor een  kleine weekje  (5 dagen) dus zo lang is dat gelukkig niet.

Ze zijn op het werk erg snel met planningen maken.

Dit was het wel zo beetje voor deze keer.

Ciao Ciao

1. Pleunie:
    12 maart 2012
    Hee,

Ik wil ook in fuerteventura een taalcursus gaan volgen en werken. Dus ik heb een vraag bij welke organisatie doet u die taalcursus? En weet u of die toevallig ook in het Noorden worden gegeven? En sprak u al Spaans voordat u in Fuerteventura kwam? Zo nee? Hoe heeft u werk gevonden?
    Ik ben pas 17 en kan alleen maar
    Nederlands en ik kan me verstaanbaar maken in het Engels, zou ik daar dan een kans op een baan hebben?

Graag zou ik een reactie terug ontvangen.

Alvast bedankt!
    Groetjes
  2. Sienna:
    12 maart 2012
    Hallo Plkeunie
    Ik heb via school werk gevonden in een hotel in Fuerteventura in het dorpje Jandia. Dit hotel bood mij een taalcursus aan op hun kosten.
    Als je stage gaat lopen heb je meer kans om een baan op de canarise eiland. dan dat je gaat werken. Dit heeft ermee te maken dat je alleen Nederlands en Engels spreekt. als je stage gaat lopen is dit een mooie kans om ook de rest van de talen te ontwikkelen, hier is dit eiland wel heel geschikt voor. ook zijn veel Duitsers en Spanjaarden op het eiland, die het liefst in hun eigen taal willen worden aangesproken. Veel succes!
    Groetjes