1e week in Fuerteventura

10 mei 2010

Hallo iedereen,

Nog precies 133 dagen en dan ben ik weer terug in Nederland….

Afgelopen donderdag ben ik vertrokken naar het mooie eiland Fuerteventura voor 5 maanden.

De reis verliep niet helemaal volgens plan….

Onderweg naar Düsseldorf ging alles goed.  Daar aangekomen gelijk maar in de rij om in te checken,

Gelukkig had ik geen over bagage dus dat was even geluk hebben.

Voor de handbagage moesten we weer in een andere rij. Natuurlijk was mijn handbagage net 1 kilo te zwaar dus dan maar wat in de zakken van mijn vest doen.

Inmiddels was het doen tijd om afscheid te nemen van me broertje, me vader en mijn aller liefste schatje.

Een maal aangekomen op Fuerte… naar een zeer lange vlucht

(De piloot wist niet precies wat ie wou,het ene moment moesten de riemen om, en het andere moment weer af.

Maar goed we zijn veilig aangekomen.

Rianne (iemand van school van Toerisme) en ik stonden al een tijdje te wachten op degene die ons kwam ophalen.

Je raad het natuurlijk al! Er stond natuurlijk helemaal niemand op ons te wachten omdat ze ons vergeten waren op te halen!

Echt de Spanjaarden weer maargoed. Na veel gevraagd en gezoek hebben we maar de bus van Neckermann opgezocht die ons gratis naar het Hotel kon brengen.

Z’n ander half uur later waren we dan toch eindelijk aangekomen op onze bestemming.

Ik mocht gelijk door naar de Appartementen van het hotel.

Het appartement staat op 10 minuutjes lopen van het hotel af. Ik kreeg het appartement 5D aangewezen. (Ja je leest het goed…. Dat was het Appartement waar vorig jaar Natasja sliep!)

Het toeval mocht blijken dat ik ook haar kamer heb gekregen.

Toen ik in het Appartement aan kwam bleek dat hij wel heel erg vies was.

Mijn kamergenoot was hier vorige week al ingetrokken maar had niet alles schoon gemaakt omdat ze toch alleen maar de slaapkamer gebruikt.

Dit was dus het eerste klusje wat ons te toen stond schoonmaken!

Na zijn ruim 2 uur gepoetst en schoongemaakt en de boel wat verbauwt te hebben was het appartement weer redelijk schoon.

Het goede nieuws van de dag is dat ik voor Vrijdag vrij heb gekregen….

De chef vond dat wij eerst maar even bij moesten komen van de reis. dus dat word eerst lekker genieten van de zon. (al was het wel bewolkt toen we aankwamen maar inmiddels schijnt het zonnetje)

’s avonds kwam Joke ook bij ons in het appartement. Dus zitten we hier mooi met z’n 3e. Joke ik en Katja (Joke en ik doen samen receptie zij komt ook van mijn school af van Toerisme en Katja loopt stage als subdirectie)

Ik en Katja delen een kamer en Joke zit slaapt alleen.

Na het avond eten heb ik even een rondje gemaakt, eerst ben ik lang Palace gegaan om te kijken hoe het met liane was. Die deed op dat moment net de Mini disco dus heb ik maar even staan te kijken hoe ze het er vanaf bracht.

Iiane was helemaal hieper toen ze zag dat ik er was. Zodra de mini disco was afgelopen kwam ze naar me toe. Na even gezellig gepraat te hebben ben ik met haar mee backstage gegaan.

Het bleek dat Victor al had aangekondigd dat ik vandaag terug zou komen dus iedereen stond dan ook al op mij te wachten….

Bijna Iedereen waar ik vorig jaar in het team zat, werkt er nog steeds. Hier en daar hebben wel wat mensen van hotel gewisseld maar verder is het wel redelijk hetzelfde.

De teleurstelling bleek dan ook dat ik voor de Receptie ging werken en niet voor animatie.

Victor was dat kleine detail even vergeten te zegen….

Iedereen had er dan ook op gerekend dat ik alle shows ook weer ging doen.

Na even overlegt te hebben is er besloten dat ik zelf de roosters van de receptie en het rooster van de animatie bij mekaar ga leggen. En kijk op welke dagen ik een show kan draaien in de week.

Dit zal dus waarschijnlijk maar 1x of 2x in de week worden omdat ik met de avond diensten zit maar dat is niet zo erg.

Wel heb ik gezegd dat ik het natuurlijk niet voor niks doe. Geld word het niet dus, dus heb ik gezegd dat k verwacht dat ze aan het eind een apart stage boek voor mij invullen dat ik aan de shows heb meegedaan.

Dit hebben ze goed gekeurd en verschillende mensen wilden het wel invullen.

Als school langs komt dan zullen ze dus nog een stage boek voor mij mee moeten nemen.

Zaterdag was mijn eerste werkdag…

Ik begon ’s morgens om 08:00 tot 16:00 een mooie tijd dacht ik zo.

Toen ik ’s morgens aan kwam was het wel een  verassing voor degene die achter de receptie zat, dat ik vanmorgen begon.

Ze is mij gelijk van alles gaan uitleggen hoe alles werkte, natuurlijk heb ik het wel allemaal opgeschreven zodat ik het terug kan lezen voor de volgende keer.

Het werd een lekker druk dagje omdat er vandaag veel mensen aankwamen en vertrokken.

Ik moest dus gelijk al mensen in checken en uit checken. De borg van de sleutel terug geven en reserveringen maken voor de mensen die geboekt hebben voor het eind van deze maand.

Het lange staan viel wel tegen want ik moest 8 uren staan zonder ook maar te kunnen zitten.

Verder viel alles nog wel mee achter de receptie zelf had ik het veel erger verwacht.

Het voordeel van nu is dat ik de meeste vragen van de klanten gelijk kan beantwoorden omdat ik die nog weet van vorig jaar. Ik weet waar het restaurant, de mini club, de bar salon enz. zit dus dat is deze keer zeker mijn voordeel.

’s Avonds werd ons verteld dat ze ons verwachten om 22:00 in de China Town (dat is het chinees restaurant want ze hadden een personeel uitje dit gelde dus ook voor ons)

Dus wij om stonden daar om 22:00 geen mens te bekennen natuurlijk iedereen reed met iemand mee dus hadden wij een taxi genomen om daar te komen onze voeten waren te moe om nog verder te lopen.

De rest kwam pas vrolijk om 22:30 aanzetten…

Tijdens het eten werd er alleen maar Spaans gesproken erg leuk als je de taal niet verstaat…..

Af en toe probeerde wij wel wat te vragen in het Engels of Duits maar daar werd dan op geantwoord in het Spaans of helemaal niks.

Joke & ik vonden het erg raar dat er alleen maar Spaans werd gesproken zeker omdat er op de receptie voornamelijk alleen maar Duits tegen mekaar word gesproken.

Erg leuk was dit natuurlijk allemaal niet.

Erg sociaal zijn de mensen ook niet. De meiden willen je wel van alles uitlegen als je hun iets vraagt. Maar vraag je het aan een van de jongens dan word er gelijk gezucht en gesteund dat ze je iets moeten uitleggen.

Het grappige aan de avond was dat ik een ijsthee had besteld maar bier kreeg…

Hier zat ik natuurlijk niet op te wachten maargoed het hele geval was in ieder geval wel erg grappig

Voor vandaag (zondag) hebben we ook vrij gekregen waarom weten we niet. Want dat is er ons niet bij verteld. De planning voor volgende week is wel gemaakt dus dan moeten we wel de hele week werken. Op zaterdag en zondag zijn we vrij. Volgende week dan hé!

Vanmorgen hebben we heerlijk lang uitgeslapen tot 10:30 en genieten nu van de rust die we hebben.

We geven onze voeten lekker rust want vanaf morgen word het weer  een zware klus om zo lang te staan.

Het zonnetje mis ik hier toch wel want het is voornamelijk bewolkt ook al is het hier rond de 20 graden.

Gisteren was hier wel lekker het zonnetje maar vandaag is hij weer hele maal weg.

Het leuke is nu dat de animatie ook elke zaterdag moet werken om de gasten te verwelkomen en hun koffers naar de kamers moeten brengen als promotie.

Het blijkt dus dat ik toch wel erg goed mijn best had gedaan vorig jaar dat het wel aansloeg om de mensen nu ook te laten werken.

Ze werken dan dit keer wel in ploegen dus de ene week moet de ene groep en de week erna de andere.

Dit was tot nu toe mijn verhaal over wat ik de afgelopen dagen heb gedaan en geleerd.

Liefs Inger

1. Margriet:
    11 mei 2010
    Hallo Inger,
    Leuk even wat van je te horen. Fijn dat je in de shows mag mee doen. Weet je ook al welke of zijn niet. heel veel plezier groetjes mem. Ik stuur je ook even een mail.
  2. Loes:
    14 mei 2010
    Haai Inger,

Leuk verhaal,zijn we ff op de hoogt.
    Mem stuurde ons een mail waar we jou bevindingen en reisverslag kunnen lezen,dus gelijk ff gekeken.
    Het klinkt allemaal super daar.
    Maak er een mooie tijd van werkse en blijf genieten z´n kans heb je niet vaak.
    Stuur een beetje zon deze kant op,this hier niet van dat mooie weer.
    Doei,groetjes uit Heerenveen.
  3. Beppe:
    9 juni 2010
    Hoi Inger hoe gaat het daar ietsje kouder geloof ik he is hier ook regen .bevalt het werk nog een beetje? de tijd gaat snel je bent alweer een maand weg, Is het druk vele vakantie gangers denk ik. Leuk dat ze jou daar nog konden van vorig jaar, heeft wel indruk gemaakt,ik kom nog wel eens door kusjes beppe